Fotky svého amatérského výtvoru nám poslal pan Tomáš Protiva a doplnil je tímto komentářem: "Neexistuje žádný návod, ale jenom fotky. Jedná se o kolotoč pro vnuky. Výroba 7-8/2011, instalace na zahradě 9/2011. Fota dokumentují výrobu v dílně, stavebnici připravenou k expedici, uložení ložiska do země a konečnou montáž na místě. Užíván zřídka asi 5 let, plný počet sedaček nikdy nevyužit. V současnosti rozebrán a uložen, ložisko je asi stále v zemi.
Konstrukce kolotoče se odvíjí od toho, jaké se podaří sehnat ložisko. Zde je použita zadní polonáprava ze Škody Favorit z vrakoviště za 100,- Kč. Je zachován náboj s ložisky a brzdový buben. Pod nábojem je navařena trubka asi 1 m dlouhá, která se svisle zabetonuje do země. Ve výšce, kde svislá trubka vychází ze země, je na ni navařen vodorovně kříž z trubek, které leží na zemi a zabraňují vyvracení svislé trubky při asymetrickém zatížení kolotoče. Nejdůležitější je absolutně svislé uložení trubky a absolutně vodorovné uchycení nástavby na brzdový buben. Nástavba je sešroubovaná ze svařených dílů. Montáž bylo nutné provést předběžně kompletně na dílně. Díly byly svrtány na míru a sešroubovány a vše bylo pečlivě seznačeno pro konečnou montáž po převozu. Nástavba tvoří velmi tuhý celek tím, že sedačky jsou fixovány k podlaze i ke středové svislé trubce. Výsledek byl velmi dobrý. Kolotoč roztočen se setrvačností otáčel docela dlouho. Bez síly zůstal stát v okamžité poloze prázdný i asymetricky zatížený, aniž by se samovolně natáčel do polohy s minimální polohovou energií. Ložisko, ačkoliv vzhledem k rozpětí (průměr přes 2 m), se zdálo malé, nevykazovalo známky žádné vůle a kolotoč se choval při symetrickém zatížení stejně, jako při zatížení extrémně asymetrickém. (Zřejmě v autě dimenzováno na řádově vyšší a dynamické zatížení.)"

















